Województwo dolnośląskie chce kupić 11 pięcioczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Takie pojazdy do tej pory zamawiały jedynie Koleje Mazowieckie.
Urząd marszałkowski poinformował, że pociągi będą kursować na następujących trasach: Oleśnica – Wrocław – Kłodzko – Międzylesie (Lichkov), Wrocław – Węgliniec, Legnica – Lubin – Głogów (po zmodernizowaniu linii 289 przez PLK), Wrocław – Rawicz i Wrocław – Jelcz Laskowice.
Pojazdy będą wyposażone w klimatyzację, wygodne fotele z dostępem do gniazd zasilania 230 V, automaty biletowe, Wi-Fi i dwie toalety, z których jedna będzie przystosowana do obsługi osób o ograniczonej sprawności ruchowej. Pociągi mają być wyposażone w monitoring oraz w nowoczesne systemy informacji pasażerskiej aktualizowane dynamicznie, w tym systemy informujące o możliwych przesiadkach zarówno do innych pociągów regionalnych oraz międzywojewódzkich, jak i o możliwości dojazdu z dworca w określone miejsce z wykorzystaniem komunikacji miejskiej, przynajmniej w stolicy województwa – informuje portal Rynek Kolejowy.
Dostawy pierwszych nowych składów powinny nastąpić pod koniec 2017 roku.