Dwa japońskie koncerny: Toyota i Suzuki ogłosiły współpracę. Część z tych zmian dotknie również polski zakłady produkcyjne na Dolnym Śląsku. W ramach wymiany technologii Toyota przyjmie nowo opracowany silnik małolitrażowy Suzuki, którego produkcję planuje ulokować w Toyota Motor Manufacturing Poland, do której należą zakłady w Wałbrzychu i Jelczu-Laskowicach. W zamian Suzuki będzie otrzymywać napędy hybrydowe, a także samochody takie jak RAV4 i Corollę na rynek europejski.
Toyota wybrała na miejsce produkcji małolitrażowego silnika Suzuki fabrykę TMMP w Polsce. Podejmując decyzję, firma wzięła pod uwagę typ silnika (mała pojemność, taka jak obecnie produkowana w tamtejszych zakładach), docelowy rynek sprzedaży silnika w Europie oraz doświadczenie kadry polskiej fabryki. Japoński koncern zapewnia też, że mimo tego, że stawia samochody hybrydowe, będzie również w stanie zabezpieczyć dostawy dla Suzuki bez wpływu na realizację zamówień swoich europejskich klientów.
Zakład w Jelczu-Laskowicach produkuje silniki benzynowe 1,5 l, a także silniki Diesla o pojemności 1,4 oraz 2,2 l. Jego roczne zdolności produkcyjne wynoszą 180 tys. jednostek napędowych. Po uruchomieniu linii produkcyjnych nowych silników 2,0 l i 1,5 l, możliwości fabryki wzrosną do 309 tysięcy jednostek.
źródło: businessinsider