Dokładnie dwa lata temu przekazaliśmy naszego Ogórka do Politechniki Wrocławskiej na wstępne badania techniczne, nie mając pewności czy projekt doczeka się realizacji – wspominał podczas konferencji dr Marek Mutor, dyrektor Centrum Historii Zajezdnia. Jelcz 043 został zaprezentowany podczas konferencji prasowej w Centrum Historii Zajezdnia, będącej jednocześnie zwieńczeniem procesu jego renowacji.
– Jestem dumny z pracowników MPK, niezwykłej klasy ekspertów, którzy w projekt włożyli nie tylko sto procent profesjonalizmu, ale też serce, całą swoja pasję – podkreśla Krzysztof Balawejder, prezes MPK. – Wrocław jest miastem solidarnym, co udowodnił podczas Sierpnia ’80, a także wielokrotnie przez kolejne dekady. Tym razem solidarnie wiele instytucji i osób, których często nie łączą wspólne poglądy i sympatie polityczne, włączyło się w dzieło odrestaurowania „ogórka”. Kapitalny efekt tego wspólnego przedsięwzięcia możemy teraz wspólnie podziwiać.
Warto pamiętać, że renowacja zabytkowego pojazdu to praca zespołowa, poza Centrum Historii Zajezdnia, MPK, NSZZ „Solidarność” oraz Spółka JELCZ swój wkład mają także Studenckie Koło Naukowo-Techniczne P13 Politechniki Wrocławskiej, Akademicki Klub Motorowy Apanoar oraz Koło Naukowe Wireless Group. Bez wspólnej, solidarnej pracy realizacji projektu byłaby niemożliwa.